Hi ha dues opcions a l’hora de fer recorreguts pel santuari i els seus voltants.
El Museu a l’Aire Lliure, és el recorregut que es recomana per a fer individualment, amb família o grups d’amics. Amb una audioguia, un mapa i un llibret us podeu moure lliurement pels itineraris més propers al santuari, mentre gaudiu de les descripcions de tots els elements que conformen el ric patrimoni, artístic i natural de Montserrat.
Seguir les explicacions d'un guia és l’altra opció recomanada per a famílies i grups nombrosos. Viureu Montserrat des de totes les seves vessants (històrica, artística, natural, etc.). Hi ha diversos recorreguts per escollir organitzats segons la dificultat, la durada i l’interès, que us portaran a descobrir com es va formar la muntanya, el rocam, la vegetació, la fauna, la llegenda, etc. d’una manera molt amena .
Aquest servei de visites comentades cal reservar-lo amb antelació a l’Oficina d’Informació. Vegeu també visites comentades per a grups i escoles.